Onsdag, 15 november 2017 17:37

Brug mentaltræning i din jobsøgning

Skrevet af
Bedøm denne artikel
(0 bedømmelser)

De fleste sportsfolk bruger mentaltræning i et eller andet omfang. De bruger det for at optimere deres chance for succes, og de bruger det for at håndtere bagsiden af medaljen: Angsten for ikke at være god nok, stress og måske oven i købet let depression.

Når du søger job, står du ofte i en situation, som minder rigtigt meget om sportsfolkenes.

Du vil gerne ”vinde” det bedste, fedeste og mest interessante job. Du ved også nogenlunde, hvordan spillet ser ud. Du skal afdække jobmulighederne, præsentere dig selv på skrift, præstere til en eller flere jobsamtaler og forhandle om vilkårene.

Du står helt sikkert også med en masse psykiske udfordringer. Vreden over at være blevet afskediget. Usikkerheden om, hvorvidt du har de rette kvalifikationer og kompetencer. Det økonomiske pres.

For langt de fleste, er tiden med jobsøgning både interessant og spændende, men også frustrerende og stressende.

Mentaltræning kan give retning og ro

I den situation kan du bruge mentaltræning.

Når du mentaltræner bruger du 15-20 minutter om dagen på at lytte til en række træningsprogrammer. Programmerne påvirker din hjerne og skaber nye neurale forbindelser, så du helt enkelt bliver dygtigere til det, du træner.

Man starter typisk med at grundtræne (ligesom hvis man går i fitness-center). I mentaltræning handler grundtræningen om at lære kroppen at slappe af og at lære at slippe tanker. De fleste af os går rundt med alt for høj spænding i kroppen og med en masse tanker, der farer rundt i hovedet.

Derfor vil man også hurtigt opleve, at man sover bedre, er mere fokuseret og har en højere pyt-grænse.

Når man har gennemført grundtræningen, kan man gå i gang med den mere avancerede træning.

Læs også: Typiske spørgsmål og indvendinger til mentaltræning

I forbindelse med jobsøgning kan det være relevant at træne:

  1. Målbilleder: Hvor man sikrer, at man når sine mål
  2. Jobsamtalen: Hvor man forbereder sig til jobsamtalen, så man er mere afslappet
  3. Anti-stress: Hvor man øger sin modstandskraft over for stress

Kom i gang:

Vi vil gerne hjælpe dig i gang. Derfor kan du lige nu – gratis – få det første træningsprogram, som hedder fysisk afspænding. Klik her >>.

Samtidig vil vi gerne hjælpe dig i gang med den videre træning med en ½ times konsultation af én af vores mentaltrænere. Send dit telefonnummer til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., så vil du blive ringet op. Du skal være klar på, at træningsprogrammerne koster 300-600 kr.

Læst 167 gange Senest ændret Onsdag, 22 november 2017 23:16

MEST POPULÆRE

NYESTE BLOGINDLÆG